Kundtjänst / Felanmälan

Lyssna

Alla vill ha en snabb och effektiv support som kan hjälp och stötta när problem uppkommmer. Här hittar du nummer gällande kundtjänst, felanmälan och kabelutsättning.

Få information om driftstörningar direkt i din telefon!

Har du en modern telefon kan du få information om driftstörningar och planerade avbrott direkt i din telefon, i ett projekt som skapats av PTS (Post och Tele-Styrelsen) delas information om händelser i Sveriges bredbandsnät.

Projektet heter DIO (Driftinformation mellan operatörer) och stödet för appen är ännu i sitt testskede men har i våra tester fungerat väldigt bra.

Följ instruktionen för att installera appen i din telefon, lägg till "Vännäs Stadsnät" som operatör:

 

 

Vannas.net kundtjänst

Vannas.net kundtjänst når du genom att klicka på denna länk eller ringa 0935-39222, Kundtjänst utgörs av en telefonsvarare så lämna meddelande om ärende och kontaktuppgifter så kontaktar vi er så fort vi kan.

 

Felanmälan för bredbandskunder via fiber

Du som är bredbandskund via fiber ska kontakta din tjänsteleverantör för att göra din felanmälan.

För telefonnummer och länkar till respektive tjänsteleverantörs hemsida, se sidan med nätets Tjänsteleverantörer

 

Felanmälan för kabel-tv och bredband via kabel-tv kunder

Vannas.net felanmälan når du genom att klicka på denna länk eller ringa 0935-39222, Felanmälan utgörs av en telefonsvarare så lämna meddelande om ärende och kontaktuppgifter så kontaktar vi er så fort vi kan.

Försök tänka igenom det fel du vill beskriva innan du ringer, t ex:

  • Vilka lysdioder som lyser på konvertern/modemet?
  • Kommer du åt delar av nätet?

 

Meddela även:

  • Vad du heter
  • På vem abonemanget står skrivet
  • Adress
  • Lägenhetsnummer (om du bor i lägenhet)
  • Fastighetsbeteckning (om du bor i by)
  • Telefonnummer där vi kan nå dig

 

Kabelutsättning

Kabelutsättning av Vannas.net´s fiber- och kabel-tv kablar beställs på www.ledningskollen.se minst 10 dagar innan ni tänkt börja gräva.

Om du gräver av en kabel och inte har begärt kabelutsättning får du bekosta de fel som då uppstår. Om olyckan ändå är framme så ring 0935-392 22 så att vi kan göra skarvning eller byta ut det som är trasigt.

Gäller ert ärende kabelutsättning i Spöland/Vännfors med omnejd?
Begär kabelutsättning på 070-345 89 89.

Gäller ert ärende kabelutsättning i Jämteböle, Stärkesmark, Selet eller Gullsjö med omnejd?
Begär kabelutsättning på 070-323 56 14.

 

 

Kontaktperson: Vannas.net kundtjänst/felanmälan