Hur vi når ut
Lyssna
Så här når vi ut till och håller kontakt med de anhöriga.
- Vardagar mellan kl. 10-12 är telefonservicen öppen på FrivilligCenter
- Kontakt med avlönade anhörigvårdare sker kontinuerligt en gång/månad
- Stödplaner för anhöriga med helt anhörigbidrag upprättas
-
Slussen
(korttidsboende) etablerar långsiktiga kontakter med anhöriga vid såväl inskrivning vid särskilt boende som vid korttidsboende och rehabilitering i hemmet
- Information till alla hushåll via kommunens informationstidning, Här&Nu, till hushåll och företag i kommunen genom en artikel om aktiviteter och anhörigstödjande verksamhet vid FrivilligCenter
- Anhörigombud finns på samtliga arbetsplatser inom äldreomsorgen
- Informationsnätverk finns med representanter från kommunens byaföreningar
- Representanter i styrgruppen för FrivilligCenter: Hälsocentralen Tre Älvar, vård- och omsorgsförvaltningen, pensionärsorganisationerna PRO, SPF, RPG, Svenska kyrkan och Röda Korset