Felanmälan och felmeddelande

Felanmälningar till kommunen kan avse flera olika saker, som till exempel vatten och avlopp, sophämtning, slamtömning, bredband och kabel-TV.

Vatten och avlopp, parker, kommunala gator, vägbelysning

E-tjänst för felanmälan

Nu kan du felanmäla eller ge synpunkter på utomhusmiljön via vår e-tjänst. Du kan till exempel:

  • Rapportera in en trasig lampa, slukhål, klotter eller liknande
  • Informera oss om bristande säkerhet på en plats
  • Göra oss uppmärksamma på otrygga platser

Gå direkt till e-tjänsten här Länk till annan webbplats.


Kommunjouren

För felanmälan utanför kontorstid och vid akuta fel.
Tel: 0935-100 30


Övrig felanmälan

Kontakter under kontorstid.

Tel: 0935-140 00 (växel)
E-post: gataochpark@vannas.se

Ansvarig, Malin Bohlin
Tel: 0935-142 32
Skicka e-post till Malin

Läs mer om vilka gator som kommunen ansvarar för

Trafikverkets gator

Sophämtning och slamtömning

Driftinformation via SMS från infrastrukturavdelningen

Vid exempelvis vattenläckor, problem med sophämtning och slamtömning använder sig Infrastrukturavdelningen av SMS eller röstmeddelande till fast telefon för att ge dig information. Meddelandena skickas ut dagtid under vardagar.

Läs mer och registrera din telefon här

Kommunens bokningsbara lokaler

Dagtid

Fastighetsskötare eller Arbetsledare: 070-2252186

Jour

Tel: 070-614 24 25

Vännäs Fastigheter AB

Du som vill skicka en felanmälan som gäller någon av Vännäs Fastigheters lokaler eller lägenheter gör detta via webbsidan vannasfastigheter.se.

Till sidan för Felanmälan hos Vännäs Fastigheter AB Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bredband och kabel-tv